20.11.2014
Listopadowy trening oraz testy deski Bracuru Race 2015

Dzięki wyjątkowo ciepłej aurze oraz utrzymującym się od dłuższego czasu południowo-wschodnim wiatrom, udaje się cały czas jeszcze pływać nad naszym morzem. Kuźnica i plaża przy szkółce ABCSURF to przy wspomnianych kierunkach najlepsze w mojej ocenie miejsce aby potrenować na Kitefoilu. Dla mnie była to również okazja aby przetestować najnowszy prototyp deski do hydrofoila Bracuru Race 2015 custom.

Bracuru Race 2015Bracuru Race 2015

Jest to już kolejna deska zaprojektowana przez Marka Rowińskiego, ja tym razem dorzuciłem do projektu swoje "5 groszy".
Zasadnicze zmiany które wprowadziliśmy w stosunku do poprzedniego modelu to, m.in:
1. Nowy outline - przednia sekcja deski (przed przednimi strapami) jest najszersza, zwężając się ku rufie, co automatycznie ogranicza "klejenie" się wody do burty podczas kontaktu z taflą wody.
2. Burty względem pokładu ścięte są pod kątem 45 stopni, co umożliwia większe wychylenie masztu do wiatru bez "ocierania" się o wodę, a co za tym idzie lepszy kąt żeglugi na wiatr.
4. Podwójna konkawa w dziobowej części dna pomaga w stabilizacji deski podczas gwałtownej utraty liftu.
5. Podcięcie końcowej sekcji dna rufy o 4 stopnie pomaga w wypchnięciu deski do góry (łatwiejsze odklejenie deski od wody)
Tomek Janiak Tomek Janiak "w locie"


6. Zastosowanie szyny do mocowania platformy skrzydła umożliwia szersze spektrum regulacji względem używanego skrzydła, także względem preferowanego stance'u, oraz zwiększa w znacznym stopniu pewność, trwałość a przede wszystkim sztywność mocowania. Przy ww systemie mocowania możemy używać większości skrzydeł "platformowych" takich jak Sword1, Levitaz, Moses, itp. (Na specjalne życzenie można zamówić deskę z systemem deep tutle box, a także specjalny adapter)
7. Wyporność została przesunięta pod przednią nogę co również wiąże się z przesunięciem środka ciężkości deski, a to z kolei ułatwia wykonywanie manewrów, w szczególności ruf.
8. Szerokość mocowania strapa została zwiększona z tradycyjnych 15m do 16 cm co znacznie ułatwia przekładanie stóp, tzw łapanie stopą strzemiona podczas manewrów.

Podobnie jak w poprzednich modelach konstrukcja to w skrócie zestawienie styropianu, włókien węglowych oraz drewna którym pokryty jest pokład. Użycie większej ilości carbonu usztywniło całą konstrukcję, redukując przy okazji ciężar do 3700 gramów.
Deskę można zamówić w opcji z padami lub tzw "golasa", osobiście preferuje opcje bez padów ze względu na lepsze czucie zestawu oraz krótszy czas reakcji.
Mimo tego, że deska dedykowana jest do racingu, można z powodzeniem używać jej do skrzydeł typu freeride.

Airstyle & Hydrofoil week!Airstyle & Hydrofoil week!

Osoby które chciałyby spróbować swoich sił na hydrofoilu zapraszam na organizowane przeze mnie szkolenia/ warsztaty, które w terminie 11-18.12.2014 odbędą się w Soma Bay (Egipt). Dla osób które już "lewitują" będzie to okazja do przetestowania desek Bracuru oraz skrzydeł Moses.

Na deser, krótki filmik z listopadowego pływania. Jak widać Tomek do perfekcji doprowadził już technikę zwrotów, choć oczywiście ciągle gdzieś w tle zdarzają się te mniej udane próby ;)


sieFotografuje

Fred

top