Na ten sezon Challenger przygotował dość oryginalne linie masztów RDM - Short plus 100% i Short 65%. To co je wyróżnia od większości innych masztów to miejsce połączenia 2 części rur, które wypada ok. 20 cm poniżej połowy długości. Mieliśmy okazję przyjrzeć się modelowi Short 430 65%. Początkowo trochę zaskakuje widok rur zapakowanych w firmowy pokrowiec. Wydaje się, że mamy przed sobą znacznie dłuższy maszt! Robi się jeszcze ciekawiej gdy go rozpakujemy. Okazuje się, że pozornie obie części mają zbliżoną długość, a to za sprawą bonusu dodawanego do tej linii masztów - węglowej przedłużki o stałej długości 30 cm. Według producenta, obniżenie łączenia masztu ma gwarantować lepszą charakterystykę ugięcia i większy refleks. Z kolei bonusowa przedłużka ma umożliwić stosowanie jednego masztu z szerszym zakresem wielkości żagli (wtedy maszt składa się z 3 części i do tego oczywiście dochodzi standardowa przedłużka z bloczkami).
Jak to rozwiązanie wpływa na ułożenie żagla przekonamy się niebawem, gdy tylko pogoda pozwoli na zabawy w taklowanie.