Race'owy sprzęt jest zawsze ostatni w kolejce do przedstawiania i produkcji, a to daltego, że najwięcej czasu zajmuję rozwój i testowanie takowego sprzętu. Gaastra właśnie wypuściła kontynuację, choć diametralnie zmienioną, swojego
modelu race - Vapora. Oto co o żaglu pisze producent:
Przedstawiamy nowego Vapora - efekt długiej pracy
nowego projektanta - Petera Munzlingera, testów wielu prototypów, oraz zaangażowania całego zespołu riderów. Tegoroczny model jest również wyznacznikiem najwyższej jakości, którą Gaastra jest w stanie osiągnąć, dzięki od niedawna posiadanej, własnej fabryce, w której powstają tylko i wyłącznie żagle tej marki, wg ścisłych projektów teamu R&D!
W ciągu ostatnich miesięcy, w Gaastrze nastąpiło kilka znaczących zmian.
Nowy projektant, nowa, własna fabryka, świeże pomysły teamu, możliwość codziennego testowania kolejnych prototypów, różnych materiałów... żadnych ograniczeń! Jak przyznaje Arnon Dagan, takiego R&D jeszcze nie było. Peter Munzlinger jest doskonałym projektantem, a przede wszystkim otwartym na sugestie teamu oraz nowe pomysły...
Zmiany w modelu 2011:
- zmieniona rozmiarówka
- nowy outline - zmieniono obrys żagla na bardziej kompaktowy, środek ożaglowania przeniesiono niżej, aby poprawić przyspieszenie i stabilność
- większy twist - zmieniając napięcie liku wolnego (m.in. przez idealne dopasowanie do krzywej ugięcia masztów Gaastry) zwiększono twist - poprawiono górny zakres wiatrowy żagla
- nowe kambery - są dłuższe, a także o wiele mocniejsze - zmiana ta jest jedną z najważniejszych w tym modelu, powoduje, że żagiel rotuje łatwiej, a także utrzymuje swój kształt w silnowiatrowych warunkach
- K 105 Aramid - zastosowano nowy materiał w górnej części kieszeni masztowej, co poprawia twist i flex, żagiel dzięki tej zmianie stał się bardziej przewidywalny i zdecydowanie odporniejszy na silne szkwały!
Nieoficjalne, szpiegowskie specyfikacje Vapora 2011