Mimo tego że MauiSails nie opublikowało jeszcze oficjalnej informacji o przyszłorocznym żaglu race'owym to w sieci można już trochę wyszperać co nie co na temat TR-7.
Na forum MauiSails ciągnie się długa wątek o tym jakie zmiany czekają nas w nowym żaglu do slalomu i formuły windsurfing.
Artur Szpunar przeantuje owoc swojej pracy
Na pierwszy rzut oka widać że
Artur Szpunar wraz z Barry Spanierem zdecydowali się skrócić żagle po bomie, stosując wcięcie, które pojawia się w żaglach konkurencji od kilku sezonów. Barry zawsze twierdził, że tego typu rozwiązania nie pozwala kontrolować napięcia liku wolnego. Jak wydać udało im się nad tym zapanować i znajdzie się to w masowej produkcji.
Dodatkowo Peter Volwater donosi o tym że
skrócono również żagiel po maszcie, co przesunęło środek ożeglowania niżej, a jednocześnie poprawiło dopasowania żagla do masztów constant curve jakie oferuje MauiSails.
Wszystko to ładnie brzmi i wygląda, ale czy to działa? Najlepiej wyjść na wodę i przetestować z GPS'em. Przez ostatni miesiąc głównie tym zajmował się Peter wraz Philem McGainem na Maui i jak sami mówią mają gaz.
W ostatnim Maui Monthly, newsletterze MauiSails, możemy przeczytać o tym jak team pracuje nad żaglem race'owym. Poza tym
dobra sekwencja Bonga w wykonaniu Taty Fransa.