12.07.2005
North Sails 2006 (część 1)

W pierwszej odsłonie przyszłorocznych żagli North Sails prezentujemy modele race/slalom/freeride. Ich przeznaczeniem jest szybka żegluga, którą producent określa jako "najlepszą alternatywę do wave i freestyle". Oto jakich żagli North'a będziemy mogli używać w sezonie 2006 do szalonej jazdy po prostej:



Daytona - kamberowy freerace

Nazwa Daytona pochodzi od znanego toru wyścigowego i jasno określa, że w tym przypadku chodzi głównie o maksymalną prędkość! To najszybszy żagiel freerace North'a, mimo to, ma być zaskakująco łatwy w prowadzeniu. Trzy kambery zapewniają mu doskonałą stabilność i gwarantują miękką rotację oraz łatwe taklowanie. Dzięki łatwo odpuszczającej głowicy, super sztywnym listwom i stożkowemu krojowi kieszeni masztowej, Daytona ma uzyskiwać prędkość na solidnym regatowym poziomie.




















Crossride - bezkamberowy freerace/supercross

Nowy Crossride łączy w sobie sensacyjną prędkość z zaletami żagli bez kamberów, do których zalicza się łatwość obsługi i taklowania. Usprawniono w nim pracę głowicy oraz przesunięto do przodu środek ożaglowania. Dzięki temu żagiel stał się bardziej stabilny i zyskał poszerzony zakres wiatru. Corssride jest ulubionym modelem team'u Northa do konkurencji supercross. Każdy rozmiar tego modelu można otaklować na jednym maszcie 460 cm/25 imcs.




















R-Type - kamberowy freeride

R-Type 2006 został stworzony do freeride'u i z myślą o nowoczesnych szerokich deskach w dużym zakresie wiatru. Posiada silny ciąg w marginalnych warunakch i usprawnioną pracę głowicy, dzięki czemu uzyskuje wyjątkowe przyspieszenie, bardzo wcześnie osiąga ślizg i bez wysiłku pokonuje dziury w wietrze. Dwa kambery nadają stały profil, zwiększają stabilność żagla i mają gwarantować poprawne zachowanie w górnym zakresie wiatru.





















Drive Light / Drive Superlight - lekko i bez kamberów

Są to dwa modele, których głównym założeniem była bardzo lekka waga i przydatność do freeride'u w szerokim zakresie wiatru. Specjalna kombinacja materiałów i odpowiednia konstrukcja pozwoliły na użycie wyjątkowo lekkiego monofilmu bez poświęcania wytrzymałości całego żagla. Drive jest szczególnie polecany dla kobiet i młodszych windsurferów.





















North Sails 2006 w akcji:


Daytona


Crossride


R-Type


Drive


Krzysiek

Źródło:

www.vento.pl
top