12.02.2008
Przegląd techniczny barów do zimowych latawców OZONE

Producent barów, z którym Ozone współpracuje od 4 lat, wyprodukował wadliwą partię barów. Wykorzystane one zostały do najnowszych snowkite'owych latawców: Frenzy FX, Manta II i wszystkich modelach Access XC. W Polsce Access XC wyposażany jest w nowe bary dopiero od 4 tygodni.

Tak wygląda problemTak wygląda problem

Dystrybutor w Polsce: Wszystkie elementy baru są bez zarzutu, wadliwa może być tylko nowa końcówka. Może, ale nie musi i jak dotąd w niewielu barach wykryto ten mankament. Niemniej jednak jest nam niezmiernie przykro z powodu zaistniałej sytuacji i zapewniamy wszystkich naszych Klientów, że każdy tego typu przypadek będzie załatwiony tak szybko i sprawnie jak to tylko możliwe. Nie ma niestety sposobu, aby wśród wszystkich wyprodukowanych barów, odnaleźć ten niewielki procent potencjalnie wadliwych. W związku z tym niezbędny naszym zdaniem jest przegląd wszystkich wyprodukowanych barów -- FULL RECALL. Jest to jedyny sposób, abyśmy wszyscy, nasi Klienci i my czuli się bezpiecznie.

Kiedy cała sprawa ujrzała światło dzienne, David Piklington z ekipą przetestowali każdy bar z fabrycznego magazynu. Stąd wiadomo jak niewielki procent barów może zawieść. Kompozytowo-karbonowa końcówka baru odłamuje się nawet przy małym obciążeniu, co może okazać się niebezpieczne dla ridera, dlatego tak ważne jest, dokładne sprawdzenie wszystkich barów do zimowych latawców. Do fabryki pojechał też Hugh-designer nowego baru i Chickenloopa Megatron, który zajął się razem z team'em dalszym ulepszeniem baru. W wyniku wprowadzonych dodatkowych zmian nowy bar jest wytrzymalszy.

Sieplywa.pl - Windsurfing, Kitesurfing i Surfing w najlepszym wydaniu

Wnętrze Wnętrze "sprawy"

Od 24 stycznia David zdążył powtórnie sprawdzić i przetestować wszystkie wyprodukowane bary, żebyśmy wszyscy mieli pewność, że wszystkie są sprawne. Ten powtórny test stał się od teraz standardową procedurą, którą przechodzi każdy bar przed opuszczeniem fabryki. Dzięki temu możemy mieć całkowitą pewność, że taki problem nie wystąpi już nigdy w przyszłości, ani w barach do latawców lądowych ani wodnych, w żadnych latawcach, które sprzedajemy. Cała ta sytuacja skłoniła nas do podjęcia decyzji o wdrożeniu własnej linii produkcji barów, co da nam całkowitą pewność i produkcyjną niezależność.

Pamiętajcie, że problem w żadnym razie nie dotyczy innych latawców poza wcześniej wymienionymi: Frenzy, Manta II i Access XC.

Przetestowany bar ma odbite kółeczkoPrzetestowany bar ma odbite kółeczko


Naturalnie spodziewamy się, że nasza konkurencja spróbuje całą sprawę wykorzystać, ale fakty mówią za siebie:

1. Zawiódł nas ten sam producent, który dostarcza bary dla 80% marek na świecie łącznie z Cabrinha, Naish, North, Best, F-One, Slingshot, Globe Rider i wielu innymi. Jako, że nie produkujemy barów u siebie, w trakcie produkcji są one poza naszą kontrolą,

2. Przetestowaliśmy wszystkie bary w magazynach, wymieniając wadliwe. Nie udajemy także, że nic się nie stało.

3. Zarządziliśmy przegląd wszystkich barów, biorąc na siebie koszty. Bardzo nam przykro z powodu zaistniałej sytuacji, jednak kiedy w grę wchodzi bezpieczeństwo rider'a nie możemy pozwolić sobie na kompromisy.

Dotychczas tylko 16 barów na świecie nie przeszło testów, to znikomy procent, ale jeden wadliwy bar to i tak o jeden za dużo. W związku z tym ten przegląd jest niezbędny.

W związku z zaistniałą sytuacją prosimy wszystkich właścicieli latawców Frenzy FX, Manta II i Access XC o pilny kontakt mailowy: info@ flyozone.pl w celu uzgodnienia postępowania.

Eska

Źródło:

www.flyozone.com fot. Diabolo
top