Z końcem roku MauiSails zaprezentowało kompletną ofertę żagli na nadchodzący sezon 2008.
Żagle wave (Legend – on shore wave, Global – side shore wave) freestyle (Loco) zostały zaprezentowane w październiku, w kolejnym miesiącu ekipa The Team wypuściła modele
freeride'owe (Switch, Aloha, Pursuit i dwukamberowy MS-2). Natomiast druga połowa grudnia to premiera żagla race'owego TR-4 (TeamRace), następcy modelu TR-3.
Zastanawiacie co się zmieniło? W palecie żagli wave, freestyle i freeride nie ma żadnych drastycznych zmian i modyfikacja. Głównie jest to
nowa lub usprawniona grafika. Jeżeli chodzi natomiast o stronę techniczną żagla
dopracowane poszczególne rozmiary danych modeli.
Musicie wiedzieć że jeżeli firma ma osiem modeli żagli każdy ma średnio dziewięć rozmiarów, co daje 72 modele żagli do przetestowania i usprawnienia.
Przy 365 dniach w roku daje to jakieś 5 dni na jeden model, w trakcie których należy zbudować prototyp i go wytestować go. Trochę mało czasu.
Do czego zmierzamy? Mianowicie w danym sezonie jest kilka rozmiarów z każdego modelu, które udało się zbudować perfekcyjnie i każda późniejsza zmiana może tylko pogorszyć ich osiągi. Sam Barry Spanier przyznał że skupiono się na dopracowaniu tych modeli-rozmiarów co do których były zastrzeżenia lub sami projektanci nie byli do końca zadowoleni. Wniosek z tego że możemy się spodziewać w sezonie 2008 dopracowanych żagli MauiSails.
Dokładnie tak samo sprawa ma się z żaglem race'owym TR-4. W zeszłym sezonie podczas budowania modelu TR-3 skupiono się na przejściu z wąskiej na szeroką kieszeń. Natomiast przy pracach nad tegorocznym żaglem, The Team mógł skupić się detalach, które wyszły w trakcie minionego sezonu.
Z rzeczy które poprawiono w tym modelu to :- Nowe kambery
- Nowe napinacze do listew
- Dołożono ochraniacz na listwie, która krzyżuje się z bomem aby uniknąć przetarć na kieszeni z listwą
- Użyto lżejszego X-Ply na kieszeni masztowej
- Zmniejszono napięcie na maszcie
W sezonie 2007 Kevin Pritchard i Taty Frans pokazali co można było wycisnąć z race'owej maszyny TR-3. TR-4 może być tylko lepszy. Pełen opis i specyfikacje żagli znajdziecie na stronie producenta - www.mauisails.com.