15.01.2007
Atomowe pływanie w Styczniu

Na premierze filmu RedBulla Eska zażartowała, że w przyszły weekend jedziemy kręcić na Hel polską wersje Storm Chase. No i mamy atomowe waruny, nie tylko na Helu - fotorelacje docierają z każdego miejsca, gdzie konkretnie przywiało.

Oto komentarz synoptyka ICM, który opisuje źródło tak silnego wiatru : "Trwa wielkie wietrzenie. Po dość spokojnej nocy, w ciągu dnia, ponownie następować będzie wzrost prędkości wiatru. Powód, to bardzo duży gradient ciśnienia oraz duża energia kinetyczna w całej troposferze podczas przesuwania się nad Bałtykiem głębokiego, aktywnego ośrodka niżowego. W przedniej jego części ciśnienie spada, a po przesunięciu się niżu bardziej na wschód następować będzie kompensacja. W tym samym czasie, w tylnej części niżu wiatr będzie zmieniał kierunek na północno-zachodni, skąd rozpocznie się napływ chłodniejszego powietrza polarnego."

Sytuacja baryczna w naszej części Europy - różnica ciśnień ponad 60hPaSytuacja baryczna w naszej części Europy - różnica ciśnień ponad 60hPa

Wind speed - 200% normy - wykres ICM dla WładysławowaWind speed - 200% normy - wykres ICM dla Władysławowa

Lokalesi z Rewy

Rewa 13.01.2007Rewa 13.01.2007

rewa Chłopaki już od kilku dni nastawiali się na dobre pływanie. Na stronie www.surfrewa.pl znajduje się niezwykle przydatna kamerka do monitorowania warunków na wodzie. Widok z kamerki w Rewie bezpośrednio tutaj. Naoczni świadkowie twierdzą, że odchodziły także loopy i inne fikuśne triki, znane między innymi z filmu Storm Chase. Oprócz Rewy, ekipa notorycznie okupuje spot na Helu - Małe Morze, skąd także pokazujemy w galerii kilka zdjęć.
Zdjęcia: Kiterewa

Poziomoskrzydli czyli Kitewing na lotnisku w Brzegu.

Kitewing - 13.01.2007Kitewing - 13.01.2007

KW z DirtsurferemKW z kombinacji Dirtsurferem

Kitewing to zmodyfikowany windsurfing, który sprawdza się w atomowych warunkach i sporo adrenalinki funduje. Zima, wiosna, lato czy jesień - cały rok można śmigać używając rolek, dirtsurfera, mountainboarda, snowboardu lub łyżew. Zobaczcie zimowy filmik.
Zdjęcia:M. Pogorzelski

Kuba WinkowskiKuba Winkowski

Zegrze - KubaW. znany jako Kuba Wymiatacz

Hardcore! Pływałem w styczniu na Zalewie Zegrzyńskim !!! Normalnie o tej porze jest zamarznięty. Hehe podoba mi się ta zmiana klimatu. Pływałem na 4.7 i desce 100L. Wiało bardzo nie równo. Woda opór zimna ale powietrze ok. Dwa razy wpadłem z głową. Robiłem sesyjki po 10 halsów i chowałem się do fury aby się ogrzać. Jak miałbym buty to może bym więcej popływał ale i tak jestem bardzo zadowolony! Mam nadzieję że w tą zimę potrenuje więcej na moim homespocie :D Zobaczcie filmik z tego pływania (18.4MB, MOV).

Pozdrawiam
Kuba Winkowski POL-66, Laola Team
Sponsors:Quiksilver Fiat Freestyle Team / Naish /Himaya

Kuba ostro czesze na bajorze w stolycyKuba ostro czesze na bajorze w stolycy

WKL - Kowis w związku z 12-ką.

WKL - Wysoko Kowis LataWKL - Wysoko Kowis Lata

Na Storm Chase był tylko jedno ujęcie z parasolką i to w sensie dosłownym. Swojego Storm Chase nakręcimy wkrótce sami, a tymczasem dziś Zielonka w okolicach Warszawy i relacja Kowisa:

Poranek zapowiadał się opór chałowo, zachmurzone niebo i deszczykowa pogoda nie zachęcała do zabaw z latawczykiem, lecz nagle chmurki się rozeszły a wiaterek pozostał, szybka decyzja i rozkminka kto może być tak samo szalony jak ja i wybrać się w takich warunkach wietrznych na MountainBordka:). Wybór padł na Eko, szybciutko wsiadł w swoją czarną strzałę i pomknął w moją stronę. Na stanie mieliśmy tylko Cabrinke 12-stke Switchblade 2007, która okazała się dużo za duża:))) Ekoś po krótkiej przygodzie na wstępie podziękował z dalszej zabawy, ale ja nie pękam:)) Od razu wiedziałem że jest spooro wiaterku...ale generalnie kite pracował w zakresie ....systemu bezpieczeństwa w którym teoretycznie nie powinien mieć mocy, ale jako ze przekroczyliśmy jego zakres wiatrowy o dobrych parę węzełków było to nieuniknione... Nie ma co dalej pisać walka o życie, wyyysokie jak na MB skoki (nie widziałem jeszcze żeby ktoś tak latał :))) - skromny jestem). Pozdro.
Zdjęcia: Eko

kow1

Na północnym-zachodzie też ostro dymało.

macsurf_czarnocinW okolicach Szczecina surferzy też nie próżnowali. Do Czarnocina zjechało się z dziesięć osób aby lekko przemrozić tyłki. Żagle na wodzie od 3,7 do 4,5. Fala na Zalewie Szczecińskim jak przy słabszym dniu na morzu, dodatkowo wiatr zapewniał niezłe noszenie. Co najważniejsze świeciło słońce, które dogrzewało odrobinę na wodzie.

Na morzu w naszym rejonie nikt nie pływał - nie dziwie się! Mimo dobrej fali i silnego wiatru raczej słaba przyjemność załapać pranie w tak zimnej wodzie.

Bogo
Foto : Mirek Pilinko

bogo_czarnocin

Na Starym Mieście pod Koninem też można pływać

adam_kaczmarek_stare_miastoPod Koninem na nowym zbiorniku wodnym w Starym Mieście (coś w rodzaju Jeziorska tylko że mniejszy) też pływali chłopaki w miniony weekend:) Krótką relacje i fotki znajdziecie na www.windclub.pl.

Prognoza wiatrowa się w 100% się sprawdziła, wiatr przekraczał 30 węzłów, słoneczko; pozwoliły na inaugurację sezonu 2007 na nowym zbiorniku wodnym w Starym Mieście. Adam Kaczmarek jest pierwszym, który pojawił się na wodzie w historii nowego jeziorka.

Spóźniona relacja z Powidza - Poznań też nie próżnował

Zdzisław leeci fot. Maciej Trójnara Zdzisław leeci fot. Maciej Trójnara

Adam Strybe POL3 (Simmer, Dakine, windsurfingshop.pl):
W piątek wieczorem dzwoni znajomy z krótkim pytaniem: Jedziesz do Powidza? Chwila zastanowienia, decyzja o spasowaniu z nauką na koła, zaliczenia i egzamy i odpowiedziałem twierdzaco. W sobotę wyjechaliśmy o 8:30 z Poznania a na spot (Przesmyk) dotarliśmy około 10.
Po zapoznaniu się z warunkami, szybka decyzja: 4,5 i 102litry. Na godzinkę starczyło, w międzyczasie zmieniłem deskę na 86 litrów, ale później i tak żagiel był za duży...więc otaklowałem jeszcze 4,0. Zestawik idealny jak na te warunki. Odchodziły wysokie loty jak na jeziorko... Na wodzie było jeszcze kilka innych osób.