06.02.2006
Zimowy trening Laola Team

Zima trwała już tak długo, że wszyscy niemal zapomnieliśmy jak wygląda słońce. Na szczęście nie zmroziło nas aż tak, żebyśmy nie wykorzystali możliwości zimowego treningu. Zatem gdy tylko nadarzyła się okazja (a ta nadeszła wraz z feriami) rzuciliśmy się w poszukiwaniu tanich biletów lotniczych i?już 15'ego stycznia, w niedzielę lecieliśmy na el Teneriffe.

Prognozy przed wyjazdem były naprawdę dobre i poziom adrenaliny od momentu wejścia na pokład samolotu nie opadał nam, aż do momentu przylotu...kiedy okazało się że wiatru nie ma...:(

Jest dobrze! :)

Marcin Bocian
One Footed!

Ponieważ nie poddajemy się łatwo, pierwszy dzień przeznaczyliśmy na przygotowanie sprzętu, ogarnięcie się z mieszkaniem i relaks.
El Medano jest jednym z większych kurortów windsurfingowych w jakich byliśmy :P, nie ma, co prawda żadnej dyskoteki, ale to że są chyba ze trzy supermarkety mówi swoje. Ludzie w Hiszpanii są bardzo przyjaźnie nastawieni do obcych, Kuba pierwszego wieczoru poznał Hiszpana, a ten wołał go później przez cale miasto ,,Polen, Polen? za każdym razem kiedy go widział.

Podczas dwutygodniowego wyjazdu pływaliśmy 6 dni (w sumie był to chyba najgorszy wyjazd pod względem wiatru z dotychczasowych podróży). Jednak gdy wieje warunki do pływania są idealne. W samym El Medano są dwa miejsca w których się pływa.

Cabezo to najbardziej znany spot na wyspie. Jeżeli tylko wieje z odpowiedniego kierunku, tworzy się tu fala doskonała zarówno do skoków, jak i jazdy. Drugie miejsce to większa zatoka tzw. El Medano, ponieważ znajduje się w "centrum" miasta. Miejsce świetne dla początkujących. Płaska woda i słaby wiatr (przy normalnym kierunku).

W miasteczku znajduje się profesjonalny skatepark i boisko do piłki nożnej, co stwarza pewne możliwości na wypadek flauty. Natomiast długa plaża jest idealna do porannych rozgrzewek, które (może wbrew pozorom) praktykowaliśmy codziennie. Niemal codziennie.

W drugim tygodniu trochę wiało, ale z innego kierunku niż zazwyczaj więc wypożyczyliśmy samochód i pojechaliśmy do Las Americas. Tam siepływa na dużych falach, więc nie mieliśmy wyboru :).

To się nazywa prawdziwy KiteSURFING

Południowe wybrzeże wyspy pokryte jest dużą liczbą spotów surfowych. Szczególnie okolice plaży Las Americas, gdzie znajdziemy takie miejscówki jak La Izquierda - najbardziej popularny spot Teneryfy, gdzie przy fali NW-W tworzą się tuby do 3m wysokości. Poza tym warto zajrzeć na La Derecha del Cartel lub El Conquistador, gdzie fala wchodzi tuż przy hotelu o tej właśnie nazwie. Jest jeszcze jedno malownicze miejsce do surfingu na północy wyspy w okolicy Bajamar - Los Dos Hermanom. Spot znajduje się w zatoczce, można tam znaleźć doskonałe warunki gdy oceni fala wchodzi z kierunków N-NE-NW.

Wyjazd był całkiem niezły, a byłby doskonały gdyby dwa razy więcej wiało :P.

Kuba Winkowski - Shove It!

LAOLA & friends

Laola:
Marcin Bocian (vento/north, spock, winkowski, drops)
Kuba "choco"Winkowski (vento/north, winkowski, quiksilver)
Wiktoria Boszko (vento/north, roxy, winkowski, spock)
Jaś Winkowski (vento/north, spock, winkowski)
Friends:
Maciej 'Tata' Kozerski (Red Bull, Naish, Quicksilver)
Kamil 'Wu-Jitsu' Wardzyński
Zuza 'Bomba' Bocian (spock)

Specjalne podziękowania dla firmy BO sport.